Je základním kamenem informačního systému.
Hlavní okno aplikace se skládá ze čtyř částí: levého menu pro základní navigaci
v rámci aplikace, sekce seznamu nadcházejících lhůt a kalendáře a sekce seznamu
aktivních řízení a probíhajících oddlužení.
Správce není nijak omezen počtem zpracovávaných spisů.
Modul poskytuje nástroje pro založení spisu řízení a umožňuje zadávat všechny potřebné
informace vztahující se ke spisu včetně hlídání termínů daných zákonem nebo zvolených
správcem.
V rámci systému může pracovat více insolvenčních správců, což ocení sdružené insolvenční
kanceláře, kde jeden koncipient pracuje pro více správců. Systém IR-IS tak velmi
zvyšuje efektivitu a týmovou spolupráci.
Evidence subjektů je rozčleněna podle typů subjektů na dlužníky – úpadce, věřitele,
správce a instituce. Agenda věřitelů je společná pro všechny spisy, věřitele tak
stačí zadat do systému jednou a při zadávání jednotlivých pohledávek jej jen vybrat
ze seznamu.
Zadávání nových subjektů a ověřování správnosti údajů o subjektech je provázáno
s internetovými registry (OR, ISIR). Obsluha je velmi intuitivní a správce má výrazně
zjednodušenou práci zajištění evidence.